HTML

Utolsó kommentek

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • captpicard: Ennyi esze van egy vidéki autósnak. BKV kétheti bérlet : 6500 Ft Két hétig utazhatott volna abból... (2012.02.19. 08:49) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • inszeminator: Én nem csatlakozom, mert nem szoktam. Tizenhét éve jöttem ide falura, házat vettem, itt dolgozom, ... (2010.03.13. 09:30) Szomszédok No3
  • Utolsó 20

Elhagyni Budapestet

Nehéz döntés elhagyni a nagyvárost, és ismeretlenként egy bérházból falura költözni, sok nehézség, és ismeretlen probléma. Mi döntöttünk .3 éve az északpesti agglomerációs ingázóinak vagyunk hasznomtalan tagjai.

Friss topikok

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • Mildii: írj még:-) (2010.01.23. 18:14) Megfigyelés alatt
  • Valaki más: ennyi volt? (2009.12.28. 21:33) Szomszédok No2

Linkblog

Megfigyelés alatt

2010.01.04. 14:23 :: Bozdurgán

Még mielőtt költöztünk volna, voltak dolgok, amiket azért sejtettünk előre, sejtettünk, hogy a faluban élők biztosan nagyobb figyelemmel kísérik a környezetüket, ott majd odafigyelünk egymásra mondogattuk, nem úgy, mint most. Mert milyen dolog már az, hogy abból vettük észre, hogy új lakó költözött a földszintre, hogy rajzolt egy 50cm széles téglalapot az ajtaja köré és a belül eső részt kifestette strandkorlát kékre a kívül eső részt meg úgy hagyta, mert az már a lépcsőház. Ilyen igénytelenség nincs vidéken, ott az egy közösség lesz, aminek a tagjai ismerik, és megbecsülik egymást.

 

A beköltözés után igyekeztünk mindenkivel gyorsan összeismerkedni a környéken, alig vártuk, hogy tagjai legyünk az utca közösségének. Ha megláttunk valakit jó hangosan köszöngettünk, és próbáltuk megjegyezni, hogy ki hova tartozhat. Kb. egy hét leforgása alatt körvonalakban tudtuk ki lakik körülöttünk: balról lakik  az öreg és a fiatal kantáros férfi meg a hangosan kiabáló nő, aki talán az öregebb kantáros neje lehet, de nem biztos. Srégen szemben a sárga Suzukis vörös nő meg a Focista hajú férfi, és a hangos motoros kamaszgyerek. Másik oldalon srégen a NAGY házban a nagybajszú ember, aki látványra leginkább traktoristának látszott, amikor tavasszal tényleg kitolatott a piros MTZ-vel már nem is csodálkoztunk.

Az információ gyorsan pörgött, az öreg kantáros személyében gyakorlatilag megtaláltuk a falu nagy öregjét 1 percen belül megtudtuk, hogy az előző lakók mikor és miben hunytak el, a környező házak lakóinak mennyi az éves alkoholfogyasztása, ki veri a feleségét és ki nem.

 

Megtudtuk, hogy a hátsó szomszéd szülei tulajdonolták valaha az egész környéket, tehetősek voltak ki is taníttatták a gyereket, így lett belőle orvos és hogy már a szülei és fennhordták az orrukat. Valamint megtudtuk hogy  NAGY házban lakónak már az apja is kulák volt, de azért jó gyerek, bár előfordul, hogy megveri a feleségét, de az meg pedagógus azok meg tudjuk milyenek.

Az információcunami után azért kezdett körvonalazódni, hogy itt nem azért figyelnek egymásra, mert érdekli őket a másik, az információáramlás itt egyrészről viszonyítási alap másrészről a szórakoztatás egy különös formája, és mivel mi is itt lakunk mi is a szórakoztatóipar részei lettünk, egyrészt, mint azok, akikről a hírek szólnak másrészt, meg mint hallgatóság.

A rólunk szóló hírekről konkrétan nem tudunk, de mint hallgatóság aktívan követjük az utcában történteket, elég berántani a fűnyírót máris előugrik a bokorból egy szomszéd:

-„Jó napot szomszéd füvet nyír?”

Ilyenkor legszívesebben megmondaná az ember az igazat, hogy nem b+ csak megpróbáltam elnyomni valamivel az üvöltő mátépétert ami tőletek jön még azelőtt, hogy tömeges öngyilkosságot követe el minden jóérzésű ember 1 km-es körzetben.

Persze őszinteségnek itt nincs helye, inkább modoroskodik az ember:

 

-         Jó napot, de régen láttam jól vannak? Gyerekek?

-         Köszönöm, jól vagyunk, a gyerek is cseperedik, már –majd a lényeg -  Hallotta ,hogy a Hátsószomszéd lecserélte a feleségét egy fiatalabbra?

-         Nem, nem hallottam, és mikor?

-         A múlt héten, már ide is költözött az új asszony… azt mondta, hogy albérlő… de láttam én már karón varjút (itt kacsingat)

-         Hát igen, van, hogy az ember váltani kényszerül, na, megyek, nyírom a füvet

-         Jól van szomszéd, nyírja csak már néztem is milyen új fűnyírója van

-         Igen, igyekszik az ember.

 

Ilyenkor rájön az ember, hogy gyakorlatilag a szomszédok felleltároztak mindent, ami az utcáról is látszik, tehát, ha valami változás van a leltárban azt kiszúrják.

Azzal szoktuk vigasztalni magunkat, hogy végül is ez a falusi lét olyan, mint egy analóg Iwiw, itt is mindenki azon van, hogy önkritika nélkül kibeszélje a másikat, csak itt más a közvetítő közeg.

Amúgy el lehet viselni a teljes kontrolt, bár a legutóbbi szomszédtámadás akkor ért amikor a vállaimon 2db ötven kilós cementes zsákot próbáltam bejuttatni a betonkeverőhöz, kicsit kényelmetlen volt így végighallgatni, hogy a kulák megint pofán vágta az asszonyt, de legalább volt támadhatatlan kifogásom a gyors távozásraJ

 

5 komment

Címkék: pletyka orvos szomszédok fűnyíró

A bejegyzés trackback címe:

https://kikoltozes.blog.hu/api/trackback/id/tr421644952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nojos 2010.01.05. 23:26:16

De jó, újabb bejegyzés! :) Figyelem ezt a blogot, mióta tavaly megtaláltam! Remélem, sokat írsz még bele. :) Egyébként úgy keveredtem ide, hogy valami olyasmire kerestem rá, hogy "szomszédok miatt költözni", mert nekünk itt a hatodikon egy zenélő faszkalap a falszomszédunk, akitől nem lehet élni... és kíváncsi voltam, mennyire elterjedt a problémánk... láttam, hogy eléggé, így már jobban is érzem magam, hogy vannak sorstársaink. De azért most próbáljuk eladni a lakást. Közben bennünk is felmerült, hogy "jaj, de jó lehet a vidéki nyugalom..." dehát uhhh... ebből mégsem kérünk! köszönjük, hogy felnyitottad a szemünket, egy másik lakást fogunk venni, csak ezúttal kikérdezzük a lakókat, van-e zenélő faszkalap a házban...

abdulesmia 2010.01.06. 14:58:11

Már kezdtem azt hinni, hogy vége! A fűnyírós sztori ismerős valahonnan...:-))
Amúgy meg ne reméld, hogy csak a kinti dolgogat leltározták le, biztos lehetsz benne, hogy tudják milyen tv-d, házimozid stb. van.

Bozdurgán 2010.01.08. 10:48:45

@abdulesmia:

Á nincs vége, csak az időm kevés, igyekszem ennél rendszeresebben posztolni:)

Valaki más 2010.01.16. 19:36:34

Micsoda fűnyíró. :D De télleg, bármit csinálsz, mindig van egy szomszéd aki a, a heti információadagot hozza b, szívesen segítene/jobban tudja
süti beállítások módosítása