HTML

Utolsó kommentek

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • captpicard: Ennyi esze van egy vidéki autósnak. BKV kétheti bérlet : 6500 Ft Két hétig utazhatott volna abból... (2012.02.19. 08:49) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • inszeminator: Én nem csatlakozom, mert nem szoktam. Tizenhét éve jöttem ide falura, házat vettem, itt dolgozom, ... (2010.03.13. 09:30) Szomszédok No3
  • Utolsó 20

Elhagyni Budapestet

Nehéz döntés elhagyni a nagyvárost, és ismeretlenként egy bérházból falura költözni, sok nehézség, és ismeretlen probléma. Mi döntöttünk .3 éve az északpesti agglomerációs ingázóinak vagyunk hasznomtalan tagjai.

Friss topikok

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • Mildii: írj még:-) (2010.01.23. 18:14) Megfigyelés alatt
  • Valaki más: ennyi volt? (2009.12.28. 21:33) Szomszédok No2

Linkblog

Férfimunka

2010.01.25. 15:04 :: Bozdurgán

A megvásárolt objektumot, ahogy előzően írtam, gyakorlatilag 5 éven keresztül nem használták, ennek megfelelően volt lepusztulva, mind a ház, mind a kert.
A házat övező melléképületek, az egykori gazdálkodásról árulkodtak, a tyúkóltól kezdve a disznóólig minden volt, ami kellett a megélhetéshez a 80as években, körben kiszáradt gyümölcsfák, az elhanyagolt kertben avar 10cm vastagon.
Éreztem, hogy eljött az idő, a férfivá válásra, favágás, meg épületbontás, ez aztán férfimunka.

Ok, akkor a kertet felgereblyézzük, azt a pár fát kivágjuk, a melléképületeket lebontjuk, és már kész is, felmértem az eddigi tapasztalataim alapján a munka nagyságát, 2-3 hétvége maximum, aztán lehet pihenni, és évezni a tavaszi madarak csicsergését.
Az eddigi tapasztalataim mondjuk kimerültek abban, hogy a spektrumon szoktam nézni az
amerikai favágókat meg a  Nagy házalakítást a viasaton, de a lelkesedés adott volt.

A kiszáradt fákat kerülgetve megállapítottam, hogy favágáshoz szükség lesz egy láncfűrészre.
Már láncfűrész szó kiejtése, is kéjes örömmel töltött el, mert az mennyire rohadtul férfias, ilyet nem lát a panelgyerek, ez csak igazi férfi kezébe való.
Irány a bolt, és másnap már az illatos dobozból kikandikáló szerszámmal néztem farkasszemet, a párom tekintetén látszott, hogy szeretne hinni abban, hogy sérülés nélkül képes leszek használni, de nem tud. A megérzésemet alátámasztották a szinte könyörgő kérései:Ugye ezt csak akkor fogod használni, amikor itthon vagyok? Kell valaki, aki el tud vinni orvoshoz mielőtt elvérzel. Van hozzá védőfelszerelésed? Szemüveg, kesztyű, sisak, bakancs nélkül ezt nem szabad használni. Mire a szóba jöhető halálnemek és maradandó sérülések felsorolásával végzett beláttam, hogy egy profi csak sisakban vághat fát. A védőfelszerelés ,megvásárlása  után kb. 1 nap alatt rájöttem, hogy, hogy működik a láncfűrész, sikerült a dobozban talált minden darabot a megfelelő helyre illesztenem, úgyhogy jöhetett maga a munka.

Teljes harci díszben felvonultam a narancssárga szemüveget, narancssárga kesztyűt és a narancssárga sisakot az elengedhetetlen márványfarmer nadrágommal bolondítottam meg.
Ha a bokorból előugrik C.C. Catch és elénekli a Baby I need your love-t meg sem lepődtem volna, de a kantáros szomszéd hörgése igazolta snájdig öltözetem helyén valóságát, meg is kérdezte:
Mi újság szomszéd erdőirtás lesz?
Néhány 10 perc próbálkozás után sikerült berántani a gépet megnyugtatóan rötyögött a motor, a párom a függöny mögött az egyes gyorshívóra rakta a mentőket, én meg belevágtam. Első mozdulatra telenyomtam faforgáccsal a szemüveget, úgyhogy nem is láttam pontosan, hogy a kis körtefa milyen módon dőlt rá a sufnira. Szerencsére nem történt nagy baj, a végtagjaim megmaradtak a sufni is kisebb sérülésekkel megúszta és néhány kísérlet után már elég magabiztosan daraboltam.


Gondoltam is milyen praktikus lesz, végre megszabadulok a gázfüggőségtől, van saját kazánom, meg én vágok fát, és csinálok meleget, igazi őserő, önellátás, épp hogy nem indultam el vadászni. Vágtam daraboltam, egész délután.Mondtam a páromnak, eljött a mi időnk, ma vágtam egész hétre fát, nem éreztem egyetlen testrészemet sem, de még az utolsó erőmmel gondoltam begyújtok, ma nem lesz gázfogyasztás, ha belehalok akkor sem.
Az eddigi kapcsolatom a fűtéssel a termosztát csavargatása volt, de ez most más.
Ez férfimunka.
Összeismerkedtem a kazánnal, kikövetkeztettem, hogy a középső rekesz lesz az, amiben égetni kell. Tűzgyújtásból nem voltam sosem expert, úttörőként sem tartoztam az aktivisták közé, később meg igyekeztem a bográcsozás azon részére érkezni, amikor már az evés és a piálás volt soron. Ennek megfelelően egy óra alatt sikerül meggyújtani a tüzet telenyomtam fával, és vártam a csodát. A csoda meg is jött úgy egy óra múlva, amikor újra rakni kellett a tűzre, majd lefekvés előtt újra, ezzel nem is volt baj, de az a mennyiség, amit én egész hétre szántam el is fogyott.

Jó dolog ez az önellátás meg minden, de másnap maradtam a termosztát bizgerélésénél, még egyszer próbálkoztam ezzel a fás dologgal, aztán az építkezés keretében felszámoltuk az egész rendszert, jobb, ha az ember tisztában van a saját korlátaival…

 
 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kikoltozes.blog.hu/api/trackback/id/tr241700817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kis kály (törölt) 2010.01.26. 06:54:52

Majd elzárja neked jól Putyin a gáz s még visszasírod azt a jó kis kazánt :D

abdulesmia 2010.01.28. 07:14:28

Jó a gáz, had irígykedjenek csak a szomszédok, hogy nektek van pénzetek azzal fűteni! Fával sem olcsóbb, ha csak nem lopod, de a munkádat még akkor sem számoltad, amíg összevágod, behordod stb.
Bár azt mondják faluhelyen, hogy az a jó fa, ami legalább 2-3-szor melegít :-)))

Bozdurgán 2010.01.28. 13:15:02

@abdulesmia: @kis kály:

ezzel nagyon sok időt vajúdtunk anno, hogy legyen e vegyestüzelésű vagy ne, igazából az eredeti helyén nem maradhatott,és nem is volt valami világbajnok formában, ezért kellett volna új kémény, meg új kazán, meg hőcserélő a fűtéshez.

A végeredmény az lett, hogy inkább körbeszigeteltük a házat, és maradt csak Gáz.
Most a leghidegebb időkben sem megy egy el napi 7-8 m3-nél több gáz melegvízzel együtt.
Normál időkben ez 5m3.Szerintem versenyképes.

A kandalló helye meg van hagyva, ha később akarunk egy kéményt kell építeni, meg betolni egy kandallót, de én nem hiszem, hogy mostanában erre sor kerülne:)

Serrin 2014.07.24. 13:15:24

Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D
süti beállítások módosítása