HTML

Utolsó kommentek

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • captpicard: Ennyi esze van egy vidéki autósnak. BKV kétheti bérlet : 6500 Ft Két hétig utazhatott volna abból... (2012.02.19. 08:49) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • inszeminator: Én nem csatlakozom, mert nem szoktam. Tizenhét éve jöttem ide falura, házat vettem, itt dolgozom, ... (2010.03.13. 09:30) Szomszédok No3
  • Utolsó 20

Elhagyni Budapestet

Nehéz döntés elhagyni a nagyvárost, és ismeretlenként egy bérházból falura költözni, sok nehézség, és ismeretlen probléma. Mi döntöttünk .3 éve az északpesti agglomerációs ingázóinak vagyunk hasznomtalan tagjai.

Friss topikok

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • Mildii: írj még:-) (2010.01.23. 18:14) Megfigyelés alatt
  • Valaki más: ennyi volt? (2009.12.28. 21:33) Szomszédok No2

Linkblog

Vidékről tömegközlekedni SZAR

2012.02.15. 15:59 :: Bozdurgán

Az elmúlt másfél hétben olyan impulzusok értek, amit egyszerűen nem tudok magamban tartani.

Tömegközlekedés vidékről…

Úgy alakult, hogy az eddig napi használatban lévő autóm kikövetelte magának a nagyszervizt, és másfél hétre autó nélkül maradt a család. Az autó nélküliséget eddig minden alkalommal sikerült valamilyen távmunkával, szabadsággal, szívességgel átvészelni, de most minden próbálkozás csődöt mondott.  A dolog legnagyobb szívással járó része, hogy a fél éves gyermekemet ezen a héten kétszer a kútvölgyi útra kellett utaztatni babakocsistól. A nagyszerviz tervezett költsége mellett elvetettük a bérautót, úgyhogy más választás nem maradt, mint a tömegközlekedés.

Igazából az első elkeseredés után feléledt bennem a felfedező, végül is emberek minden nap ezt csinálják tuti nem elviselhetetlen, egy kis kényelmetlenség meg belefér. Sőt milyen hatékony lesz, ha az utazási időt munkával tölthetem.

Én északpesten dolgozom, így praktikusan a távolsági busz, metró kombóval alig több mint dupla annyi idő alatt érek be a munkahelyemre, mint autóval, ami végül is tekintve, hogy a holtidőt értelmesen munkával tudom tölteni nem is rossz.

Az összehasonlításhoz kell a napi rutin: Hétkor kelek, kényelmesen megkávézom, felöltözök, olyan 7:40 kor elindítom az autót ,  3 perc alatt megiszom a maradék kávét, beülök a meleg autóba, majd negyed kilenc körül kiszállok a munkahelyemtől két percre . Közben jól érzem magam, imádok vezetni, hallgatni a zenét, rákészülni a napra. Alapvetően az autózás öröm.

Level 1 normál munkába járás távolsági busszal:

7:02 –ra szigorúan le kell sétálnom a buszhoz, ez mostanában viszonylag kevés örömmel járt figyelembe véve a jeges szél által az arcomba hordott havat. Ehhez fel kell kelnem 6:00 –kor kapkodva elkészülni majd rohanni a buszhoz, kifizetni 320 forintot, hogy ezzel megszerezzem a jogot a félkegyelmű középiskolások közötti nyomorogó ácsorogásra, és az  LMFAO, SP, FLUOR legszarabb zenéinek gondosan, kiválogatott csattogó cicergő magas hangjainak meghallgatására, ami a gagyi fülhallgatókból kihallatszik. A pipiskedve kapaszkodás közben egy dologra tuti, hogy nem maradt lehetőségem az munka, az utazás egy kellemetlen és hosszan tartó kínlódás nagyon kellemetlen környezetben. Később, amikor oszlott a tömeg és megpróbáltam leülni arra döbbentem rá, hogy ez fizikai képtelenség. 2m magas vagyok, a combomat pont a felénél kellet volna amputálni, hogy esélyem legyem. Anélkül csak a félterpesz kotlópóz. A megérkezés utáni metró legalább gyors volt és hatékony.  8:10 –re már a helyemen is ültem, úgy hogy mire beértem, már fáradtabb voltam, mint máskor egy egész délelőttös meetingnek hívott agymosás után.

Másnap ez annyival  bonyolódott, hogy miután felpréselődve vettem egy jegyet a sofőr kiordított a kívül rekedtek felé, hogy  KIMARADT EGY BUSZ , IDE MÁR NEM FÉRNEK FEL, DE MÖGÖTTÜNK JÖN A CSUKLÓS. Fasza. Szólhatott volna mielőtt megváltottam a jegyet a pokolba…

Az egyenleg 2 BKV jegy – 2x 320 ft = 1280 ft. Az pont 6 Liter LPG gáz az autóm 100 km-en 9-et eszik belőle. Tehát a kaland pont 1,5x annyiba került mint autóval, és pont 2x annyi időbe.

Hülye aki ezt nem kényszerből csinálja, hanem hobbiból…

Level 2  Babakocsi kombó:


Ezt ketten a párommal abszolváltuk. Simán gyilkos volt. 7:02 –kor a kötelező rohanás után a gyereket bebábozott mininidzsaként beöltöztetve vártuk a buszt. A buszon 2db ajtó volt az első meg a középső. A babakocsi egyetlen egy helyen fért el középen, ahol normális esetben a leszállás zajlik, amikor éppen nem állják el idióták az utat egy babakocsival. Tehát a módszer a következő volt:
A pár egyik tagja elől sorban áll, vesz jegyet mire a sofőr kinyitja a 2. számú ajtót ahol a pár 2. tagja beemeli a babakocsit a buszba( ha van helye). Majd minden megállóban, hogy ne zavarja a leszálló kamaszokat le és felemelgeti a babakocsit.
Mivel kifigyeltük, hogy az ülések szélén van biztonsági öv kitaláltuk, hogy milyen cool, lesz a következő alkalommal szétszedni a babakocsit, és bekötni a gyereket a négyes ülés egyikére és körbeülni. a babakocsit összecsukva meg valahogy betenni közénk. Hát kellett egy kis jóindulat az utazó közönségtől, de miután átadták a helyet egész komfortosan utaztunk, ha leszámítjuk a gyűlölködő kamaszpillantásokat hogy a 4. helyre ne tudnak leülni a babakocsi váza miatt.Meg azt, hogy a biztonsági övnek csak a fele volt meg,(később megfigyelve az egész buszon) így bekötni a gyermeket esélytelen volt.

Valahogy berobogtunk Budapestre, majd beültünk egy taxiba, hiszen ha a BKV-t választjuk, nem érünk időben a célunkhoz. A taxi amúgy 300 Ft-tal volt drágább, mint a 3 átszálláshoz szükséges 6 BKV jegy, ami azért kemény.

Hazafelé szembesültünk azzal a Volán árazással, hogy ha átszállással tesszük meg ugyanazt az utat amit átszállás nélkül akkor az 150 forinttal több. mert kétszer kell jegyet venni. Két buszon.
Azt már meg sem említem, hogy az átszállás után a félig üres buszt az állat busz sofőr kb. 70 km/h -val vezette végig a falun, úgy hogy a babakocsit alig tudtuk megtartani miközben az utasok repkedtek… Még lesz egy utunk, most szólok, ha megismétlődik szó  nélkül ütök.

A mérleg: 2x 320 Volánjegy , 1x 2200 taxi, visszafelé 6x BKV jegy , 2x 570 Volán jegy.

5900 ft ez 26 L LPG ezzel meg tudok tenni 320 km-t  ezért az összegért több mint 6 alkalommal tudok bemenni a munkahelyemre… tömegközlekedéssel megtett távolság 6000 forintból 80 km. Cserébe lassan, komfort nélkül undok emberek között nyomoroghattam.

Az a tömegközlekedés, aki a kényszerből tömegközlekedőkre épít halálra van ítélve, döbbenetes az egész rendszer,  az, hogy a volán megállók nevével csak azok tudnak mit kezdeni akik minden nap arra járnak . Pl. Tényleg akkora gond, ha esetleg egy megállót főtérnek, vasútállomásnak, piactérnek, polgármesteri hivatalnak hívunk? Praktikusabb a Kis Lajos Utca 23 mint a vasútállomás? Megpróbáltunk vonatra átszállni, természetesen a busz  7:40 –kor ér be az állomáshoz a csatlakozás meg 7:41 kor megy. Köszi.
Tényleg normális egy iciripiciri buszt járatni egy olyan útvonalon ahol szemmel láthatóan ez kevés? A távolsági busz konkrétan nem alkalmas az ácsorgásra (vannak országok ahol ez kifejezetten tiltott) El sem merem képzelni, hogy egy kerekes székes embertársunk hogyan közlekedne, egy olyan járművel ahol az egyetlen hely ahol utazni tud az egész busz leszállóhelye.

Ez a rendszer ebben a formában egy SZAR használatra alkalmatlan. És ha jól láttam ez nem csak az én véleményem, mert a buszon kizárólag diákok utaztak féláron.  A mindennapos bejárás már egyetlen ember esetén is gazdaságosabb autóval, mint a tömegközlekedéssel. Egy BKV bérlet + Volán bérlet ára durván 23000 Ft. Én ennyi pénzből elautózom egész hónapban úgy, hogy közben bevásárlunk és meglátogatjuk az anyósomat párszor. Döbbenetes, hogy két embernek olcsóbb lett volna bérelni egy Suzukit kifizetni a belevaló benzint mint felülni a tömegközlekedésre. 

Mindenkinek csak azt tanácsolhatom, hogy ha vidékre költözik, akkor 2db autó legyen a háztartásban, mert máshogy egy drága szívás lesz az élete.

2 komment

Címkék: kamaszok Volán Busz Tömegközelekedés SZAR

A bejegyzés trackback címe:

https://kikoltozes.blog.hu/api/trackback/id/tr114113631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

captpicard 2012.02.19. 08:49:44

Ennyi esze van egy vidéki autósnak.
BKV kétheti bérlet : 6500 Ft

Két hétig utazhatott volna abból amit egy nap alatt leszurkolt. Grat...

Ha napi 6-szor vesz jegyet másfél héten keresztül az 19200 Ft.

A kényelmetlenség az igaz, én is magas vagyok, a távolsági buszokon alig férek el.
A régi Ikarus buszokat leváltották alvállalkozók által üzemeltetett luxus túrabuszokra, csak ezekben pont egy centivel kevesebb ülésköz van ,mint az én combom hossza.
2 órás út így igen csak megterhelő. (Utaztam ilyen busszal sokkal többet is, tudom milyen)

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2012.03.13. 22:48:29

sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye.
Ámbátor megjegyzem a bpi tömeg közlekedés se sokkal jobb mint a vidéki, mindkettő egyformán kritikán aluli.
elővárosi vonatozás mi? majd 2079-tól, talán.
süti beállítások módosítása