HTML

Utolsó kommentek

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • captpicard: Ennyi esze van egy vidéki autósnak. BKV kétheti bérlet : 6500 Ft Két hétig utazhatott volna abból... (2012.02.19. 08:49) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • inszeminator: Én nem csatlakozom, mert nem szoktam. Tizenhét éve jöttem ide falura, házat vettem, itt dolgozom, ... (2010.03.13. 09:30) Szomszédok No3
  • Utolsó 20

Elhagyni Budapestet

Nehéz döntés elhagyni a nagyvárost, és ismeretlenként egy bérházból falura költözni, sok nehézség, és ismeretlen probléma. Mi döntöttünk .3 éve az északpesti agglomerációs ingázóinak vagyunk hasznomtalan tagjai.

Friss topikok

  • Serrin: Ezen nagyot nevettem. Akárcsak magamat látnám, kb. ezt csináltam volna végig én is. :D (2014.07.24. 13:15) Férfimunka
  • Kukiság: sose értettem minek megy vidékre lakni akinek Pesten van a munkahelye. Ámbátor megjegyzem a bpi t... (2012.03.13. 22:48) Vidékről tömegközlekedni SZAR
  • levidos: turelmetlenul varom a kovetkezo poszt-ot :) :-w :P (2010.03.30. 20:16) Szomszédok No3
  • Mildii: írj még:-) (2010.01.23. 18:14) Megfigyelés alatt
  • Valaki más: ennyi volt? (2009.12.28. 21:33) Szomszédok No2

Linkblog

A falusi tél illata

2009.11.10. 11:48 :: Bozdurgán

A költözés előtt jól elterveztük, hogy milyen kellemesek lesznek a téli estéink, csak állunk az ablakban, csodáljuk a hóesést, élvezzük a romantikus perceket, ahogy a hangulatos falusi fények hópelyheken keresztül megvilágítják kertet amint csendesen, belepi a hó.
Mennyivel másabb lesz, mondogattuk, itt még le sem esik, máris szürke latyak lesz belőle, a házmesterek az első hópihe látványára szórják a sót, seprik a járdát.
A városban ellenség a tél, bezzeg a falun, ott majd élmény lesz, harapni fogjuk a friss téli levegőt, élvezni a fa füstjének kellemes téli illatát.

A friss falusi illat volt az első ami megdőlt. A valóság, hogy a környékünkön verseny zajlik, a legbüdösebb esti begyújtás címért.
A falusi emberek szerintem, alig várják, hogy tél legyen, ilyenkor lehet az éj leple alatt az egész évben gondosan felhalmozott éghető szemetet elégetni.

Ahogy beáll a sötétség, a kéményekből felszáll a sűrű füst, az utcát belepi az égett gumi szaga. Mivel ez egy verseny az első füstfoszlány megjelenése után sorban kapcsolódnak be környéken lakók, olyan  este 7-re gyakorlatilag nagyobb a szmog, mint a BAH csomópontnál délután 5kor, ha beállt minkét irány. Az autópályán hazafelé a rákospalotai szemétégető közvetlen közelében lakóit irigyelve találgatjuk, hogy ma vajon aznapra az égett gumin kívül raknak-e a szomszédok valami halálos mérget a kazánjukba.

 

Az első hóesés ettől eltekintve amúgy tényleg nagyon romantikus volt, sehol egy házmester, vagy egy hókotró, kéz a kézben néztük az ablakból, ahogy lassan belepi a hó az előző tulajdonos által összehordott szemétdombot, a hideg szél bele-belekapva az égett gumi füstjébe művészi mintával díszíti a friss hótakarót.
Itt vidéken amúgy annyira tisztelik a havat, hogy pl. hókotrót, vagy annak nyomait még nem láttam a faluban. Itt a természet törvényei győznek, ha fagy van, akkor jeges az út, ha esik a hó, akkor meg havas, itt senki nem gondolja, hogy erőszakkal kellene eltávolítani a havat a bekötőutakról, az igen praktikusan gondolkodó szomszédom szerint, minek, hiszen, úgyis elolvad előbb-utóbb. Na ja, csak a két halmazállapot között meghalunk…

5 komment

Címkék: falu gumi szag fűtés hóesés kazán hókotró

A bejegyzés trackback címe:

https://kikoltozes.blog.hu/api/trackback/id/tr371515084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abdulesmia 2009.11.17. 15:32:02

Pont ugyanolyan naívak vagytok, mint én voltam egykoron, nevetve olvastam a posztokat. Kíváncsian várom lesz-e még?

Bozdurgán 2009.11.20. 13:41:45

@abdulesmia:

Köszi, hogy olvasol:)Igyekszem rendszeresen leírni ha valami az eszembe jut:)

scuderia ferrari 2009.12.01. 19:45:59

na igen...senki ne mondja nekem hogy a vidéki levegő egészségesebb mint a budapesti!
kifejezett bűz van esténként a kis szlőfalumban is
szerintem egyesek vásárolják is az import szemetet ami miatt pár éve az a nagy hiszti volt
kb 3 éve tervezem hogy felnyomom az egyik szomdzédot, de főzöm sincs melyik hatóság az illetékes

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.12.01. 20:34:11

Nagyon jo a stilus, kb ugyanezeket az eszreveteleket tettem anno, mikor kertes hazban laktam :). Olvasni foglak!

tomi52 2009.12.02. 00:00:19

No igen, a vidék. Gondolom, van ilyen is, meg olyan is, akárcsak a városok között. Én született szentendrei vagyok, életem döntő többségét ott éltem le, de ma már nem szeretem, mert olyan lett, mint Budapest. Sajnos most a III. kerületben élek, és alig várom, hogy elköltözhessek innen. Igaz, én távolabb vettem telket, és ott egészen más emberek élnek. Napközben persze ott is sokszor megy ilyen-olyan gép, falun nem az irodai munka a jellemző. De ezerszer jobb, mint este a diszkókat hallgatni a Duna partjáról.

Én meg azokat nem értem, akik kijönnek a "zöldbe" a belvárosból, aztán szép apránként mindent kiirtanak, és lebetonoznak. Hogy minden építkezés a teljes növényzet kiirtásával kezdődik, aztán csinálnak csodálatos "kertet". Asztal sima gyep, 100 négyzetméterenként egy csenevész növény valami dézsában.

Gondolom városban születtél, azért ilyen szokatlan a falusi környezet. A hülye szomszédokkal meg mindenütt nehéz. Nekem egyelőre nagy szerencsém van, remélem egyik leendő szomszédom sem cserélődik le valami őrültre.
süti beállítások módosítása